Setmanari digtal i esportiu

Dilluns, 16 desembre 2024

Què és El Senyor Ramon, el think tank del Barça?

Joan Fontserè, Chelo Fernández i Josep Alabern expliquen a 'La República Esportiva' les línies mestres d'un projecte que pretén marcar agenda en l'entorn blaugrana

|

- Publicitat -

“El Senyor Ramon som tots”, afirmen amb contundència tres membres del think tank barcelonista reunits a la redacció del diari La República. “El Senyor Ramon és un concepte, no se sap si és home, dona, vell o jove”, diuen. El Senyor Ramon és una iniciativa engegada per prop de 30 socis i afeccionats del Barça i presentada en societat el 29 de novembre passat, coincidint amb el 119è aniversari del club blaugrana, pensada per generar debat al voltant del club i marcar agenda recollint les idees de l’entorn per tal de millorar-ne la gestió.

“El concepte de Think Tank ens agrada molt perquè és una plataforma que ha de perdurar encara que passin eleccions, candidatures i mandats”, explica Joan Fontserè, director del Circuit de Catalunya i membre fundador d’El Senyor Ramon. En aquesta ocasió, perquè “funciona de manera assambleària i sense líder”, Fontserè detalla el projecte acompanyat de Chelo Fernández, especialista en innovació i directora corporativa d’Axis Corporate, i Josep Alabern, expert en finances i sotsdirector comercial de Caixabank.

Publicitat

És un projecte similar al Fòrum Samitier? No. Ben diferent. Sense presidents, sense conferenciants. Sense un cap visible que dediqui un discurs davant un públic destinat únicament a ser-ne l’espectador. “El Senyor Ramon ha d’obrir les portes a la gent, socis i afeccionats que puguin opinar del Barça des del punt de vista crític i en sentit positiu. Que sigui capaç de recollir diferents veus, també d’especialistes. Una plataforma a través de la qual es generi debat al voltant de temes cabdals”, manifesta Fernández.

Joan Fontserè, membre d’El Senyor Ramon. / Joan Solé

I quins són aquests temes? El fitxatge de Kevin-Prince Boateng? En concret, no. Però el grup sí que pretén analitzar aquesta incorporació dins un model general que ha dut el club a contractar el mitjapunta ghanès, al tot terreny Arturo Vidal o als exquisits tècnicament Arthur Melo i Frenkie de Jong. “Quina metodologia de treball volem? Quin sistema s’ha de preservar i potenciar? De quina manera hem de comunicar? Com hem d’entrendre la figura del soci i del club? De quina manera entenem l’Espai Barça?”, es pregunta Fontserè.

Totes aquestes qüestions són plantejables dins un debat global del Barça. Un debat que els membres d’El Senyor Ramon consideren imprescindible per fer evolucionar el club a la vegada que les societats fan passes cap a l’avantguarda. “Anem al govern obert, la innovació, les metodologies àgils. Què fa el Barça? Volem això? S’equivoca tothom o s’equivoca el Barça?”, qüestiona Fernández. “No estem aquí per criticar, sinó per treballar temes que preocupen a socis i afeccionats. Allò que volem nosaltres és canalitzar la veu del soci, atraure-la. Volem que les seves idees arribin i que no es quedin en paraules buides”, formalitza Alabern, conscient que els seguidors barcelonistes no tenen un punt de trobada que els permeti aportar les seves idees.

Membres d’El Senyor Ramon, durant l’entrevista amb ‘La República’. / Joan Solé

Actes i participació

El primer gran acte d’El Senyor Ramon arribarà a finals de març, en una localització encara imprecisa, però amb un gran tema situat sobre la taula: la Masia. “Hi ha d’haver una sèrie d’actes durant l’any”, diuen, “perquè això no quedi en l’aire”. La seva intenció és reunir un bon grapat de socis i afeccionats per tal d’arribar a conclusions a mesura d’incorporar tot tipus d’opinions i consideracions. “No et trobaràs un discurs en forma de masterclass. No en sabem més que ningú, no tenim la veritat absoluta, ni el model perfecte que no se li ha acudit a ningú”, defensen des d’una distància que volen aproximar al culer: tothom pot ser-ne membre pagant una quota o, simplement, registrar-se com a seguidor per estar informat de l’evolució del projecte i assistir als actes.

Publicitat

Segueix-nos a les xarxes