Setmanari digtal i esportiu

Dilluns, 16 desembre 2024

La UEFA posa en marxa el seu primer pla per potenciar el futbol femení

L'estratègia té com a objectiu principal duplicar el nombre de jugadores de cara al 2024

|

- Publicitat -

“Creieu en vosaltres mateixes”. Aquest és el missatge que Ada Hegerberg, jugadora de l’Olympique de Lió, va transmetre a les nenes de tot el món quan va rebre la primera Pilota d’Or per a una futbolista. Les paraules de la noruega reflecteixen el sentit de “Together #WePlayStrong”, la campanya més gran de la UEFA fins ara dedicada a les jugadores de futbol, destinada a canviar les percepcions socials i animar a les més petites a practicar aquest esport. Després de l’èxit d’aquesta acció i de l’ampli seguiment que les futbolistes han tingut en el darrer any, l’organisme europeu ha presentat la seva estratègia pels propers cinc anys enfocada, exclusivament i per primera vegada, al futbol femení sota el lema #TimeForAction. “El futbol femení és el futbol d’avui. No és el futbol de demà. La UEFA aportarà una inversió financera significativa en l’esport, subratllant que s’atreveix a apuntar alt i fer que el futbol europeu sigui el més gran possible. Les accions que proposem, i a les que ens comprometem, conduiran a un esport més nombrós, professional i pròsper”, ha afirmat Aleksander Čeferin, president de la UEFA, en un comunicat.

Les accions de la UEFA durant els últims tres anys, a més de la campanya #WePlayStrong, s’han centrat en un augment del finançament destinat al desenvolupament del futbol femení, la creació d’una secció específica dins de l’estructura de l’organisme i la desagregació del patrocini de competicions de futbol femení per donar suport al creixement dels ingressos. D’altra banda, també s’ha diferenciat l’escenari de la final de la Lliga de Campions masculina i femenina, per tal de donar una plataforma pròpia a cadascuna.

Publicitat

Quines són les prioritats principals de l’estratègia de la UEFA?

El pla de la UEFA està dissenyat per ser flexible i adaptar-se als canvis que el futbol pugui experimentar en el futur proper. Els eixos principals que desenvoluparà l’entitat europea a través de #TimeForAction són els següents:

Impuls de la participació

  • Invertir en programes de participació per fer créixer i mantenir el nombre de noies.
  • Assegurar que tothom té accés al futbol, independentment del seu talent.
  • Enfocaments adequats a l’entrenament en tots els nivells.
  • Augment del nombre i la formació de noies àrbitres en equips base i d’èlit.

Desenvolupament del joc

  • Creació d’oportunitats per les noies amb talent, permetent desenvolupar la seva carrera futbolística.
  • Professionalitzar, amb la regulació de mecanismes interns, el futbol femení d’èlit.
  • Promoure entre les associacions ancionals la cooperació amb institucions educatives.
  • Establir una visió regular de la participació, les jugadores, el finançament i la medicina, entre altres àrees, per avançar i trobar solucions innovadores.

Transformació de les competicions

  • Organitzar els millors esdeveniments esportius amb la màxima qualitat possible.
  • Crear competicions inspiradores i atractives per arribar a tots els tipus d’audiència.
  • Procurar la sostenibilitat financera dins dels sistemes de competició.
  • Utilitzar les llicències dels clubs a la UEFA i a les associacions nacionals per millorar els estàndards d’accés al futbol.
  • Crear una marca atractiva i rellevant.

Reforç de les estructures de govern

  • Implementar una estratègia apropiada a la UEFA per aprofundir i accelerar el desenvolupament de les dones en el futbol.
  • Assegurar que el futbol masculí i femení estigui ben representat en tots els òrgans administratius de la UEFA.
  • Propiciar les bones pràctiques de govern en les normatives i regulacions de la UEFA pel futbol femení.
  • Implementar programes d’educació i lideratge per millorar la cultura a tots els nivells.
  • Programes de solidaritat per afavorir una gestió estratègica en totes les associacions membres.

Increment de la visibilitat i del valor comercial

  • Pla de comunicació, en sintonia amb els mitjans de comunicació, amb missatgeria coordinada i promoció creuada.
  • Inclusió de futbolistes, entrenadors, àrbitres i jugadores de futbol sala en les activitats més àmplies, juntament amb els homes.
  • Crear solucions innovadores, ingressos comercials i models de drets sobre els mitjans amb patrocinadors, socis i els emissors que donin suport a l’estratègia de la UEFA.
  • Generar “fandom” al voltant del futbol femení i de les competicions de la UEFA i domèstiques.
  • Mostrar el gran valor del futbol femení a les associacions membres, als clubs i a la societat.
  • Canviar les percepcions que envolten el joc amb els programes #WePlayStrong i #EqualGame.

D’aquesta manera, de cara al 2024, la UEFA pretén augmentar el nombre de dones i nenes que juguen a futbol (fins als 2,5 milions), cambiar la percepció del futbol femení a través d’Europa, duplicar l’abast i el valor de l’Eurocopa i la Lliga de Campions femenina i afegir representació femenina en tots els organismes de la UEFA. “Aquesta estratègia defensarà, innovarà i accelerarà el futbol femení per tothom, de manera que totes les dones i nenes puguin tenir amor i afinitat pel futbol, ja sigui com a jugadores, entrenadores, àrbitres, administradores o aficionades. Totes les noies, independentment del seu talent, mereixen un lloc per jugar a futbol i la possibilitat de lluitar sense limitacions”, ha expressat l’exjugadora Nadine Kessler, responsable del futbol femení de la UEFA.

Publicitat

Segueix-nos a les xarxes