El Futbol Club Barcelona, per primera vegada en la seva història ha posat el nom del seu estadi al mercat, el que en termes econòmics se’n diu els “title rights”. Així està a punt de caure el darrer tabú de l’entitat blaugrana després del penúltim que va ser quan es va admetre publicitat a la samarreta del primer equip. Cal recordar que la motivació del club és benèfica, ja que es donaria la quantitat que pagués l’empresa guanyadora del concurs a la lluita contra el coronavirus. Ho explicàvem a La República Esportiva.
El que ha sigut sorprenent és quan des del programa de la COPE, el Partidazo, se li va preguntar a Josep Vives, portaveu del club blaugrana, si admetrien una oferta d’ACS, l’empresa de Florentino Pérez, president del Real Madrid, Vives no tan sols no ho va refusar categòricament sinó que va dir que el comitè creat per a avaluar les ofertes ho estudiaria.
Recordem que la samarreta va començar a dur publicitat, l’any 2006, amb UNICEF, en una operació d’imatge força semblant, ja que va ser a l’inrevés: el Barça va pagar per dur el nom del programa de l’Organització de les Nacions Unides que proveeix ajuda humanitària i de desenvolupament a nens i mares en països en desenvolupament. Amb el temps, i amb els ulls ja acostumats a veure la samarreta amb publicitat, va ser més fàcil passar a altres sponsors, ara pagadors, com Qatar o Rakuten.
No sigui ara aquesta idea a la recambra, que passat el primer any filantròpic, el camp vagi adoptant el nom de l’empresa que pagui més. Caldria, però, canviar les bases de l’adjudicació i vetar sense embuts tota organització en la qui hi hagués traces de capital o de simpaties madridistes.