Setmanari digtal i esportiu

Dilluns, 16 desembre 2024

Error de PES: un Barça amb només banderes espanyoles i animació en castellà

El videojoc eFootball PES2020 disposa dels drets en exclusiva del club català, però la seva explotació en la demo s'allunya de la realitat

|

- Publicitat -

Konami i el Barça van signar, ara fa dos mesos, un acord de renovació que lligarà la productora japonesa i el club blaugrana fins el 2023 i que assegura que el videojoc per excel·lència del gegant nipó disposi dels drets en exclusiva de l’entitat catalana. Per als no erudits, aquest contracte permet l’eFootball PES 2020 -antic Pro Evolution Soccer- projectar el Camp Nou, fer sonar l’himne culer i dissenyar la portada de la nova col·lecció amb Lionel Messi com a protagonista. Aquesta és la gran aposta de Konami -juntament amb la Juventus- per tal d’apropar-se al regnat del seu rival Electronic Arts i el simulador de futbol més venut del món, FIFA.

Però el fabricant japonès ha comès un greu error que pot decantar la balança i fer caure les vendes del seu producte. Si els aficionats del Barça tenien intenció de comprar l’eFootball PES 2020 per jugar amb el seu equip al beneït temple barceloní, potser s’ho pensaran dues vegades quan s’adonin que a la demo -petit tast gratuït abans de la venda oficial- Konami no ha sabut plasmar les veritables pecularitats de la massa social culer. La samarreta és perfecta i els jugadors impacten per la seva semblança, però l’animació s’allunya tant de la realitat -se’n va a l’extrem contrari- que pot arribar a generar incomoditat i indignació.

Publicitat

Quan s’utilitza el Barça, l’eFootball PES 2020 ha decidit que a les graderies, entre l’afició blaugrana, no hi hagi cap rastre de l’ambient real que envolta el conjunt barcelonista tant al Camp Nou, com en els desplaçaments. En el videojoc només s’hi plasma l’existència de dos distintius: una lona amb els colors blau i grana i la bandera d’Espanya. Sí, la bandera espanyola, amb l’escut de la dinastia borbònica inclòs. No hi ha senyeres, ni encara menys estelades. La realitat absoluta -així ho volia Konami- les hauria d’incloure, com també molts altres emblemes -els dels grups d’animació del Gol Nord-, però és comprensible que la marca japonesa hagi cregut que l’aparició del símbol independentista català pugui provocar rebuig en certs consumidors. És a dir, té cert sentit que l’estelada no hi sigui, encara que alteri la realitat.

Però allò que sobta de veritat és l’aparició d’una animació que no existeix. Un ambient totalment fals, inventat. A la bandera espanyola l’acompanyen diverses pancartes, totes elles escrites en castellà, amb textos i eslògans que res tenen a veure amb el Barça i amb la seva afició. “Creer, luchar, ganar”, “Juntos Podemos”, “Ganamos y perdemos juntos” o l’arenga bèl·lica “¡Lucha! ¡Lucha!” són algunes de les idees que ha tingut Konami per simular un ambient que res té a veure amb allò que canten, criden i defensen els aficionats del conjunt de Les Corts. Bandera espanyola i tot en castellà. Ni rastre del català, l’idioma oficial del club i el més utilitzat en les cançons d’animació.

Konami s’ha treballat el Barça com ningú, sobretot pel què fa l’aposta per tenir el Camp Nou en exclusiva, però els detalls converteixen aquesta exclusivitat en una burla, en una posada en escena de mal gust per als qui volen gaudir d’una immersió única i 100% realista en un videjoc de futbol. El Barça no és això que Konami ha editat. El gegant japonès, però, encara té temps per arreglar-ho. La primera presa de contacte amb el gran públic ha estat simplement una demo, una mostra d’allò que serà l’entrega completa. El joc oficial es posarà a la venda el 10 de setembre, veurem si per aquella data el desenvolupador asiàtic corregeix la pífia o distribueix arreu del món un relat fictici del Barça.

Captures de pantalla del videojoc, amb l’afició del Barça:

Afició del Barça en l’eFootball PES 2020.
Afició del Barça en l’eFootball PES 2020.
Afició del Barça en l’eFootball PES 2020.

Vídeos de l’eFootball PES 2020 amb l’afició del Barça:

Publicitat

Segueix-nos a les xarxes