Setmanari digtal i esportiu

Dilluns, 16 desembre 2024

El client VIP, per davant del soci

El club aposta pel producte VIP destinat a un client amb alt poder adquisitiu per augmentar, d'aquesta manera, els ingressos per l'explotació del Camp Nou

|

- Publicitat -

Els socis del Barça han perdut la preferència a l’hora de comprar entrades per als partits del primer equip de futbol. Aquesta setmana el club ha publicat a les xarxes socials un anunci per avisar que les entrades VIP estàndard (situades en localitats comunes) per al Barça-Reial Madrid del cap de setmana del 27 d’octubre ja estan disponibles al web.

I així és. Qui ho vulgui, pot adquirir fins a sis entrades, les quals tenen un preu entre 830 i 1980 euros. En canvi, el soci del Barça no disposa de l’opció de comprar les mateixes localitats sense la categoria de VIP. “El producte VIP i d’Hospitality es posa a la venda per a tots els partits de la temporada des del juliol, quan ja es coneixen els calendaris”, admeten des del club. I reiteren que “ja fa molts anys que les comercialitzem com a producte VIP”.

Publicitat

Fins fa ben poques temporades, els seguidors afiliats tenien preferència a l’hora de comprar entrades (a banda d’un descompte del 20% que segueix vigent), fet que permetia que les poguessin adquirir dies abans respecte la resta de compradors. I així ho manté el web del club en l’apartat ‘Quins avantatges té el soci’: “Dret preferent i exclusiu de compra en partits de molt alta demanda, tipus FCB R. Madrid o eliminatòries de la CHL”. De fet, fonts de la mateixa entitat defensen que això encara és així, excepte en el cas de les VIP.

Captura de pantalla del web del FC Barcelona.

“El que es posa a la venda només és producte VIP, el car i especial. Les localitats d’aforament estàndard només es posen a la venda més endavant, quan hi ha Seient Lliure disponible, i sempre després d’obrir la venda en exclusiva pel soci”, insisteixen des dels despatxos blaugrana. I assenyalen el Barça-Madrid com un partit excepcional: “Pel Barça-Madrid hi ha tant poca disponibilitat que no s’obre la venda fins que es disposen d’alliberaments de Seient Lliure”.

Però no és ben bé així. Malgrat que el cas més cridaner és el del Barça-Reial Madrid, les entrades estàndard per a compradors amb un alt poder adquisitiu també estan a la venda per a la resta de partits del primer equip com a local en el campionat de Lliga, començant pel Barça-Sevilla del cap de setmana del 21 d’octubre, pel qual els socis encara no tenen la possibilitat d’adquirir una localitat.

Captura de pantalla del web del Barça.

En el següent vídeo podeu veure el procés de compra d’entrades per al Barça-Reial Madrid, amb la impossibilitat de poder adquirir localitats estàndard sense el paquet VIP:

El VIP, un producte que incrementa els ingressos

Ja fa anys que el soci del Barça ha deixat de ser essencial per al creixement econòmic de l’entitat blaugrana. Fa cinquanta anys, l’associat i abonat a l’estadi era qui feia caminar el club, dotant-lo de poder financer i aportant-li més del 90% dels ingressos anuals. Actualment, amb l’explosió del màrqueting, els patrocinis, els acords comercials i els drets televisius, la influència del soci en els comptes del Barça és minsa. Per no dir gairebé nul·la.

Avui dia, i segons els pressupostos fixats per la temporada 2017-18, el soci aporta únicament un 1% dels ingressos. Un insignificant 1% en un pressupost de gairebé 1.000 milions d’euros. En canvi, l’aposta pel producte VIP i d’Hospitality ha facilitat noves vies d’ingressos que superen, amb escreix, allò que l’associat ofereix a la seva entitat. En relació a la temporada anterior, els ingressos pels socis han variat en un 0%. És a dir, no s’han mogut. En canvi, els ingressos de l’estadi -entre els quals s’hi compten Supercopa d’Espanya, el tour del Camp Nou i l’Hospitality- s’han incrementat en un 11% (20 milions), arribant fins els 195 milions d’euros, una xifra que converteix en irrisoris els 18 milions que aporten els socis.

Ingressos previstos del Barça. / FCB
Publicitat

Segueix-nos a les xarxes