Setmanari digtal i esportiu

Dilluns, 16 desembre 2024

El CAR de Sant Cugat vol ser pioner en abraçar els E-Sports

El centre d'alt rendiment vallesà inclourà esportistes d'aquesta disciplina en les seves beques una vegada la Generalitat de Catalunya l'hagi reconegut com a modalitat esportiva

|

- Publicitat -

Ara que es compleixen 20 anys de l’estrena de Matrix és un bon moment perquè l’esport català decideixi si vol prendre la pastilla vermella per conèixer la realitat -sovint dolorosa i incòmode, però també atractiva- o prefereix romandre en la comoditat de la ignorància que ofereix la pastilla blava, sense modificar la concepció d’allò que és una disciplina esportiva que va imperar durant el segle XX. La Secretaria General de l’Esport i el CAR de Sant Cugat s’han decidit per la vermella i estan treballant perquè els E-Sports siguin un esport més dels que acull el centre d’alt rendiment vallesà.

Així, el CAR de Sant Cugat ja s’ha convertit en el primer centre esportiu d’alt rendiment públic que estudia i valora la incorporació de la preparació dels jugadors d’e-Sports a la seva oferta. Aquest considera que els seus serveis científics, mèdics i biomecànics es poden aplicar en aquesta disciplina i la voluntat és tirar endavant el projecte sí o sí. Però abans el Consell Català de l’Esport ha de reconèixer els e-Sports com una modalitat esportiva, un fet que està molt a prop d’acomplir-se, tal i com aquest mitjà de comunicació ha explicat.

Publicitat

“Jo tinc els meus dubtes que els E-Sports hagin de ser gestionats a la manera dels esports tradicionals. És una activitat que funciona autònomament, que treballa sobre uns jocs que tenen uns propietaris privats, els quals atorguen la capacitat d’organitzar campionats”, diu Gerard Figueras, Secretari General de l’Esport, a La República Esportiva. Qui no conegui el món en expansió dels e-Sports pot ser que el projecte li soni a focs artificials, a ganes de sumar-se a una moda caduca. Però els estudis precisament no desvetllen això.

La disciplina creix a passes gegantines -el 2020 els experts preveuen que visqui el seu primer punt àlgid- i des de fa anys és capaç d’omplir pavellons de milers d’espectadors -al Mundial de Rocket League que el Barça va disputar la setmana passada al Prudential Central de Newark (Estats Units), amb una capacitat per 19.500 espectadors, aquest es va omplir- i sumar milions d’ulls a través de les pantalles durant les millors competicions de videojocs com el FIFA, el League of Legends, el Counter Strike o el mateix Rocket League. Fins i tot, el Comitè Olímpic Internacional l’ha reconegut com ‘activitat esportiva’ i obre la possibilitat que sigui un esport olímpic sempre que compleixi una sèrie de requisits en el futur.

“L’impacte mediàtic que tindria a l’Índia una partida de League of Legends entre l’Espanyol i un equip de críquet potent del país asiàtic seria superior al d’un partit del nostre equip de futbol contra un altre d’allà”, va explicar Laureà Folch, responsable de la secció de l’equip blanc-i-blau, a La República Esportiva en un reportatge publicat fa uns mesos. A nivell europeu, alguns dels clubs de futbol que més han apostat pels E-Sports des dels seus inicis són el Paris Saint-Germain, el Schalke 04 i el València. El Barça tot just va crear la secció a finals del 2018 i el Reial Madrid encara no la té.

A Catalunya, el curs passat els E-sports ja van començar a funcionar com activitat extraescolar en alguns centres educatius. “Des de la Generalitat, amb els consells esportius, treballem perquè l’any que ve les proves pilots es vagin extenent i convertint-se en projectes sòlids. I també treballem amb la intenció que quan els pares rebin la proposta perquè el seu fill practiqui l’activitat entenguin que no és només per jugar als videojocs, sinó que aquests van lligats a una activitat complementària que inclou l’apartat físic” explica Figueras.

Publicitat

Segueix-nos a les xarxes