Aquest dijous, 439 socis del Barça presentaran una demanda contra el club blaugrana per les decisions preses per l’entitat en relació a la lluita contra el frau en la revenda d’abonaments. El club va detectar gairebé 3.000 entrades falsificades, dissenyades a través dels codis QR dels abonaments, i va dur el cas a la Comissió de Disciplina, que va decidir sancionar els socis amb diverses mesures, com la impossibilitat d’accedir a l’estadi en el darrer partit de Lliga davant la Reial Societat, a més d’obrir un procés judicial per revenda il·legal.
Tot i no haver rebut encara la notificació de la demanda, el mateix Barça s’ha defensat destacant la “pulcritud” en el procés sancionador dut a terme per la comissió disciplinària. En paraules de portaveu del club, Josep Vives, el Barça està “convençut del què hem fet. Hem seguit el procedient correcte, hem respectat els estatuts, hem garantit el principi d’innocència amb tota la pulcritud”.
D’altra banda, el mateix portaveu de la junta directiva ha volgut posar de relleu la valoració que els socis barcelonistes han fet, en les enquestes destinades a l’Observatori Blaugrana dutes a terme en els darrers mesos, de l’acció antifrau contra la revenda. “Els socis, de manera aclaparadora, aproven de manera contundent l’acció antifrau i la política que seguim per eliminar la revenda”, ha manifestat.