El Barça fa un pas endavant i pren l’exemple d’altres potències esportives mundials, com el Manchester City, per tal d’aixamplar la seva influència a través dels mitjans de comunicació i per arribar a la ciutadania arreu del planeta mitjançant les plataformes digitals, de gran consumició en l’actualitat. El club ha fet oficial la creació de Barça Studios, la primera productora audiovisual de contingut 100% blaugrana, que entrarà en funcionament el proper 1 de juliol.
Aquest naixement coincidirà amb l’extinció del contracte amb Telefònica, subscrit l’any 2015, en el qual la companyia de telefonia assumia les tasques de producció del canal oficial Barça TV, que el proper 30 de juny tornarà a formar part de les tasques diàries de l’entitat barcelonista. “Barça Studios és un projecte estratègic de creació, producció i distribució de continguts audiovisuals, inclòs Barça TV”, ha explicat Josep Vives, portaveu del club. “Això suposarà un rellançament més potent de Barça TV, amb nous estudis, un plató molt més gran i una imatge renovada. Fem una aposta decidida per la televisió del club”, ha expressat.
El Barça creu que ha arribat el moment d’aprofitar l’embranzida digital per obrir una nova àrea de negoci i posar a disposició tots els seus mitjans per tal de generar continguts que puguin ser consumits per una bona part de la població, sobretot pels afeccionats als esports, més concretament al futbol i directament amb interès pel club i els jugadors blaugrana.
“És important que ho tinguem ordenat i que ho puguem desenvolupar de manera molt potent, perquè el Barça és una marca global i és imprescindible tenir una eina que doni servei i pugui generar una nova àrea de negoci. Parlem d’explotació dels nostres continguts, molt important en el món del futbol actual”, ha manifestat Vives.
El portaveu ha deixat clar que l’única manera que té el Barça de treure rèdit dels seus continguts audioviduals és a través d’una plataforma pròpia ben estructurada: “Volem intentar tenir una plataforma que, de manera ordenada, pugui oferir tots els continguts audioviduals que produïm, que són molts i per suports diferents. Des de producció pròpia, com de vegades de manera externa”.