Van sabent-se més coses de l’anunciat llançament de la Superlliga Europea, de les quals la primera i primordial és d’on surten les misses: del banc nord-americà d’inversions JP Morgan, que hi farà una aportació inicial de 6.000 milions de dòlars. Així ho ha confirmat l’empresa, sense massa més informació addicional. Aquests diners seran aportats a la nova European Super League Company, la societat limitada que han creat els dotze clubs inicialment apuntats per dur a terme el projecte.
També ha transcendit que alguns altres equips han declinat l’oferiment a afegir-s’hi, s’especula que hagin estat els dos alemanys, Bayern de Munic i Borussia de Dortmund, i el PSG francès, però s’hi mantenen contactes per convèncer-los.
El marejador ball de números preveu ingressos pels drets de màrqueting i televisió, al voltant de 4.000 milions d’euros per temporada, xifra que supera la dels 3.250 milions recollits per la darrera Champions, i que experts, com ara el fundador de Mediapro, Jaume Roures, veuen excessivament optimistes, ja que, segons ell, “els preus han baixat i continuaran baixant. Ni els patrocinadors ni les cadenes de televisió tenen més diners.” No cal dir que el tema primordial és que d’aquestes xifres, si la competició és “propietat” de la UEFA, els clubs se’n reparteixen el 60% i, si fossin els clubs els únics propietaris, n’obtindrien el 100%.
Això deuen haver entès les borses que hi han reaccionat en positiu i les accions dels clubs s’han disparat, per exemple, un 11% les de la Juventus i, fins i tot un dels clubs que de moment no s’hi ha apuntat, el Borussia Dortmund, ha vist el preu de les seves accions augmentar en un 10%.